יום שבת, 21 בינואר 2017

סיפוח דמוקרטי

מבחינה עקרונית-דמוקרטית סיפוח שטחי C הוא עניין פשוט יחסית; אבל כיצד מתקדמים הלאה. אז למה שלא נשאל אותם, את התושבים הערבים.


בס"ד
כ"ג בטבת, תשע"ז

בואו נדבר רגע על מה עושים אחרי החלת הריבונות על שטחי C, או לפחות על מעלה אדומים וגושי ההתיישבות. כמובן, אנחנו עדיין לא שם, ולמרות שאפילו א.ב. יהושע כבר מבין שאין מנוס מכך ומוכן לדבר על זה, הדבר עוד ייקח זמן, אבל תמיד טוב לחשוב צעד אחד קדימה.

מבחינה עקרונית-דמוקרטית סיפוח שטחי C הוא עניין פשוט יחסית; מתגוררים שם כ-60-80 אלף ערבים, ואפשר לתת להם מעמד כשל ערביי ירושלים המזרחית, או אפילו אזרחות שלמה, כולל זכות בחירה לכנסת. נעמוד בזה. יצא לנו יותר זול מאוסלו, וגם התושבים הערבים יקפצו על זה בלב שלם. אבל מה עושים אחרי כן. כיצד מתקדמים. כיצד ממשיכים את התהליך גם לשטחי A ו-B?

אז למה, לשם שינוי, שלא נשאל אותם, את התושבים הערבים?

ראוי להתחיל מאותם כפרים שצמודים גאוגרפית לשטחי C. נותיר להם את הבחירה להצטרף ולקבל על עצמם את הריבונות הישראלית. אפשרות אחת היא שנפנה למוכתר הכפר או לנכבדים, כמייצגים של כל תושביו, והם ידברו בשמו; אפשרות אחרת היא לתת להם אפשרות לערוך בתוך הכפר משאל-כפר דמוקרטי (ונניח בצד כרגע את השאלה כיצד מבטיחים שארגוני הטרור והרשות לא יפריעו לו להתנהל).

כפר שיבחר להצטרף, בתנאים שנציע, כמו למשל מתן מעמד אזרחי דומה לזה של ערביי מזרח ירושלים, – מעמד מיוחד של "תושב קבע" שיצרו בזמנו מפא"י ההיסטורית והשמאל הישראלי ולכן הוא יכול להיות לגיטימי בעיני רוב הציבור הישראלי – תוחל הריבונות הישראלית גם עליו והוא יצטרף לרצף הגאוגרפי.

מה נשיג על ידי תהליך כזה:  

א.    הריבונות תוחל עליהם מבחירתם שלהם, מה שייפתח פתח לסיכוי והיתכנות לשיתוף פעולה מבחינתם.

ב.   הדבר גם יספק רווח הסברתי עצום, פנים-ישראלי ובינלאומי חשוב. מי שיתנגד למהלך, בין אם יהיה זה השמאל הישראלי, האיחוד האירופי, או הרשות הפלסטינית, יוכיח בהתנגדותו שלא רצונם האמתי של התושבים הערביים עומד לנגד עיניו, אלא אינטרסים ושיקולים הזרים להם. לכן גם חשוב שהבחירות הללו יערכו בשקיפות ובהוגנות מלאות, ובהחלט ניתן לשקול פיקוח בינלאומי עליהן במידה והוא יוכל להיות ניטרלי באמת.  

ג.      כל מי שמכיר את השטח יודע שרוב התושבים הערבים חפצים בעיקר בשקט, פרנסה, כבוד, חינוך עצמאי ויחס הוגן. הם שונאים את הרשות יותר מאשר אותנו. אנחנו הפקרנו אותם לידי הרשות וארגוני הטרור, ואפשרנו להם לשלוט בהם לצורך עצמם. תהליך כזה יפרק את השליטה וההגמוניה של הרשות הפלסטינית ואת השפעתם של החמאס ושאר הארגונים, שנהנים כרגע מהוואקום שאנחנו הותרנו בכפרים. כפר שיצטרף יקבל כמובן גם חסות ביטחונית ישראלית כנגדם. אחרי כחמישה כפרים כאלה – כול השאר ירוצו להצטרף.

ד.    בהמשך התהליך, יצורפו מספר כפרים כאלה למועצה אזורית אחת. מועצה זו תקבל אוטונומיה מקומית ותקבל לאחריותה תחומי חיים אזרחים ככול שיתאפשר מבחינתנו. המועצות יצטרפו לקנטונים, בהתאם ל"תוכנית הקנטונים" של ד"ר מרדכי קידר. לקנטונים המקומיים-אזוריים לא תהייה מסגרת-על לאומית. הם יהיו כפופים ישירות לישראל. מעל הכול תתפרש מטריית ריבונות ישראלית. הרשות תלך ותצטמק, תלך ותאבד את כוחה, תלך ותתאדה.

משמעות הדבר הוא ארגון חיי הערבים באזור על בסיס מקומי-חמולתי, במקום יומרת ארגונם על בסיס לאומי, כפי שהיה מונח בסיסם של הסכמי אוסלו.  

חשוב להדגיש: ערכה של יוזמה כזו הוא בתנאי שהיא באה מתוך החלטה ישראלית נחושה להכריע את הטרור והיומרות "הפלסטיניות" אחת ולתמיד, ולכן היא חייבת לבוא לאחר צעדי החלת ריבונות ראשונים. אם לא זה מה ש"תשדר" ההצעה, היא לא תוכל ליצור בקרב התושבים הערבים את הנכונות להיכנע ולהשלים עם המצב. 

וכמובן, אם הרשות תבחר לטרפד את התהליך או להפריע לו באמצעות אלימות – ותוכיח בזה שלא רצונם והאינטרסים של התושבים הערביים עומדים לנגד עיניה – אז במלחמה כמו במלחמה. מלחמה כזו כבר לא תהייה מלחמה שלנו נגד התושבים, אלא מלחמה שלנו נגד כנופיית הטרור של אש"ף, לשחרורם של התושבים הערביים משליטתה. ושוב, מי שמכיר את הלכי הרוח של התושבים הערביים בשטח, לא יהיו מופתע אם הכפריים הללו יתמכו בנו – כנגד הרשות וארגוני הטרור.




  




5 תגובות:

  1. ומה עם אלה שבשטחי A ו-B? הם יהיו מוקפים בשטחים שבריבונות מדינת ישראל, אבל ללא אזרחות ישראלית, וללא כל יכולת מעשית להקים מדינה עצמאית. מבחינה בינלאומית (ובעיניי גם מבחינה מוסרית) זה ייראה רע מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר על אלה שבשטחי A ו-B, הוספתי משפט שמבהיר זאת.

      מחק
  2. כשם שאין לך מצב של חצי נשוי, כך אין לך מצב של חצי ריבונות. שני עמים אינם חולקים אדמה אחת. ולא ניתן לבטל עם על ידי הכחשת מציאותו האובייקטיבית (שפה, טריטוריה, תרבות, גורל, דת, היסטוריה ואומנות). עם זה לא יחיד או משפחה או חמולה. מדובר במליוני בני אדם. או שנסלק אותם או שהם יסלקו אותנו או שניפרד מהם או שנרצח אותם או שהם ירצחו אותנו. אין לך שום מוצא דמוקרטי מהסבך הזה. הדרך היחידה היא לעשות להם רילוקיישן בהסכמה. תן להם כסף והם יעזבו. על בסיס פרטני. בדיוק כמו שיש היום חוק מיוחד לירושלים.

    השבמחק
  3. דבר ראשון יש לספח את כל שטחי A.
    היתרון בהצעת הסיפוח מרצון לשאר השטחים הוא שהוא יתבצע לפי הכללים שאנחנו מציעים.
    אנחנו לא מכריחים ולא כופים, ויש לנו זמן.
    אנחנו מציעים להם להצטרף ומודיעים מראש מה אנחנו מוכנים לתת ומה לא, ומה אנחנו דורשים בתמורה.
    אנחנו מוכנים לתת מעמד של תושב קבע לכל ישוב ערבי שיחפוץ בכך בתנאי שיש לו רצף טריטוריאלי איתנו.
    זה אומר זכויות אזרחיות מלאות כמו לתושבי מזרח ירושלים, כלומר זכויות כמו כל אזרח מלבד הזכות לבחור ולהיבחר במישור הלאומי (תושב קבע במדינה יהודית).
    אחרי שנספח את שטחי A, זה רק שאלה של זמן (וכנראה לא הרבה זמן) עד שהכפרים והערים הסמוכות יצטרפו מרצון וכך תוך זמן קצר זה יתפשט באפקט הדומינו.
    כמובן שהתנאי העומד מאחרי ההצעה למעמד של תושב קבע הוא נאמנות,והוא ניתן לשלילה בכל מקרה של גילויי התנגדות וחתירה תחת המדינה היהודית שפורסת חסותך עליך.

    השבמחק
  4. "עניין פשוט יחסית" הא?
    אין לך קביעה מגוכחת מזו. ומה אומרת הכלה? היא בכלל רוצה בחתן הזה?
    גם השמאל וגם הימין מגלים אותה בורות בסיסית בהכרת התרבות המוסלמית. מילא השמאל, הרי הוא הצד ההזוי מאז המהפכה הקומוניסטית הרוסית, עם הסיסמא ריקת התוכן של איחוד כל אלו שיעני עמלים בעבודות הפטיש והמגל. אבל הימין? גם הוא מרשה לעצמו לשגות בחלומות באספמיה ואינו טורח להכיר את אורחם ורבעם של בני דודיו?
    הרי אדמת פלסטינה היא אדמת וואקף. פירושו של דבר שהיא אינה בבעלות הערבים המוסלמים היושבים עליה. היא שייכת לכלל האומה האסלמית כולה, משואבי מימייה עד חוטבי עציה. לכן ליושבים עליה בפועל אין כל סמכות להעביר אדמה זו ליהודים יחד עם עצמם. האם חשבתם פעם מדוע עוד עראפאת בזמנו ועתה האבא של מאזן מתרוצצים בכל העולם הערבי-מוסלמי ומתייעצים עם כולם על מנת לקבל אישור לצעדיהם מול היהודים? נכונות דת האסלאם מתאשרת בעזרת נצחונות. כלומר, בעיקרון בזכות הדת "הנכונה והאמיתית" שמקיים המוסלמי הוא נוחל נצחונות. אם הוא נוחל מפלה אחר מפלה סימן הוא כי א. או שהאיסלם אינה דת האמת. ב. או שהמוסלמי מלא בחטאים, כלומר לא מקיים את מצוות הדת כנדרש, ולכן הוא מפסיד. נשמע לכם מוכר - אין פלא. הם הרי העתיקו הרבה מהרעיונות שהנחיל לנו משה רבנו עליו השלום. אז מבלי לרסק את האסלאם עד דק, עד שתגוז מהם כל תקווה לנצח את העולם הנוצרי והעולם היהודי, לא נוכל להשתלט בפועל על אדמות יהודה ושומרון. נא לא לשכוח. גם שטחי ארץ ישראל בתוך הקו הירוק אינם נחשבים על-ידי המוסלמים כשטח בבעלות יהודית. הקו הירוק הוא בסך הכל לגביהם, קו שביתת הנשק ולא יותר. הם ממתינים להזדמנות הראשונה להחזיר לעצמם את מה שהפסירו ב-48. מי שלא מבין עובדות יסוד אלו שיואיל בטובו להמנע מלהציג הצעות מגוחכות.

    השבמחק