יום רביעי, 27 באוקטובר 2021

עלילת דם אופוזיציונית

מופרך ונבזי להאשים את בנט במתים מהמגפה, במקום להודות שהוא קיבל החלטות הגיוניות וקשות ובזמן הראוי.

בס"ד

כ"א בחשוון,תשפ"ב

(פורסם במקור ראשון ב-8.10.21)

על אף הירידה המשמעותית בכול מדדי התחלואה, מוקדם עדיין להכריז על ניצחון על הגל הרביעי. אבל האופוזיציה לא ממתינה. היא כבר מריחה את הצלחתה של אסטרטגיית "לחיות בצד הקורונה" של בנט ואת הקרדיט שהוא עשוי לקבל עליה, ומקדימה כבר עכשיו לקבע בציבור נרטיב שקרי. היא מנסה להפוך בהבל פיה את ההישג של בנט לכישלון.

בלי שום בושה מאשימה האופוזיציה את בנט במתים הרבים, וזו כבר ממש עלילת דם. לא מדובר רק בראשי מפלגות האופוזיציה, שכבר למדנו שאין להם אלוהים; גם לא מדובר רק בבעלי טורים בתקשורת ומעצבי דעת הקהל, במיוחד  מגוש נתניהו אבל גם מכיוונים אחרים. מדובר בציבור הרחב, שקונה את מסע ההונאה הזה בקלות שכזו, ובמיוחד אנשים חובשי כיפה שאיבדו את היכולת להבחין בין אמת לשקר. כי אין לך שקר גדול מאשר להאשים את בנט במספר המתים הגדול של הגל הרביעי, שכלל לא בטוח שהוא אכן היה גדול מאשר בגלים הקודמים, לא באופן מוחלט ולא באופן יחסי בהתחשב בתנאים השונים בין הגלים.  

האם הציבור שלנו איננו יודע שעם קשה עורף אנחנו?! שאי אפשר לכפות עלינו סגרים והגבלות, כפי שדרשו רבים ובעיקר הממסד הרפואי?! שיש אצלנו מגזרים שלמים שהוראות הריחוק החברתי לא מעניינות אותם?! שחלק לא קטן מהציבור הישראלי מקפיד שהמסכה שלו תהיה מתחת לאף, וישנם שמהדרין שתהיה גם מתחת לפה, על הגרון בלבד?! האם לא בתוך עמם יושבים אלה שקונים את עלילת הדם הזו?!

לא דומה ההתייחסות של החברה הישראלית למגיפה בגלים הקודמים לזו של הגל הנוכחי. היום הציבור הישראלי מותש, חסר סבלנות והרבה פחות ממושמע. איומים כבר לא עובדים עליו; רובו נהיה שווה נפש ואדיש לסכנה. אני עצמי מכיר בתי כנסת שחגגו את ההקפות בשמחת תורה בלי שום משמעת של ריחוק חברתי ובלי מסכות. רקדו הזיעו ושרו בפה מלא, חיבקו ונישקו זה את זה וגם את ספרי התורה זה אחר זה, כאילו אין אלוהים. וכדי לתת הזדמנות נוספת לאלה שלא נדבקו בהקפות הראשונות הקפידו לקיים כך גם את ההקפות השניות. אפשר להניח שהיו לפחות מאות רבות של בתי כנסת כאלה.

למישהו לא ברור שאי אפשר היה להטיל סגר ולסגור את העסקים?! שאי אפשר היה להמשיך לשלם חל"ת ולמוטט את הכלכלה?! שסגרים ואפילו אכיפה מינימלית היו גזרות שאין הציבור יכול היה לעמוד בהן?! למי שקונה את שקרי האופוזיציה לא ברור שאי אפשר היה להמשיך לסגור את מערכת החינוך?! שאי אפשר היה להמשיך בלימודי זום?! שהמשך הפגיעה בילדים ובנוער לא יכולה הייתה לעלות כלל על הדעת, גם לא חודש אחד?!

וכי אנשים לא מבינים לבד שכשיש מיליון עקשנים שלא מוכנים להתחסן, ישנם בהכרח מתים רבים יותר?! שכפי שמדווח משרד הבריאות רוב רובם של המתים והחולים קשה אינם מחוסנים, וודאי לא בחיסון שלישי?! שהממשלה העמידה לרשות הציבור את כל אמצעי ההגנה שהוא נזקק להם, ואין זה אשמתה אם יש מתים רבים יותר?!

מישהו בציבור הישראלי לא מבין לבד שאי אפשר היה לסגור הרמטית את נתב"ג ביולי ואוגוסט, לאסור את הנסיעה של עשרות אלפי חסידים לאומן לראש השנה או לסגור את בתי הכנסת בחגים?! שאי אפשר היה לאסור על עם ישראל לחגוג את חגי תשרי בקרב המשפחה?! שלא רק שהציבור לא היה נשמע להוראות כאלה, אלא שגם לא הוגן לא מוסרי ולא צודק לסגור את החיים לרוב הציבור רק מכיוון שישנם מיליון עקשנים שמסרבים להתחסן.?!

גם ההאשמה שהממשלה התעכבה בהבאת ומתן החיסון השלישי לא מחזיקה מים. אמנם נתניהו המליץ ודחף לעשות זאת, אבל גם הוא יודע היטב שהדבר לא יכול להיעשות בשליפה, שהוא מחייב נוהל מסודר והתייעצות עם מומחי הרפואה, ובמיוחד נוכח העובדה שהיה זה תקדים עולמי. גם אימות החשד שהחיסון השני איבד מתוקפו הצריך זמן. אבל גם אם היה החיסון השלישי ניתן לציבור מיד, המצב לא היה משתנה; רוב החולים הקשים והנפטרים לא חפצו בו כלל וסרבו לקבלו, כאמור. הגעת מנות החיסון ואספקתן לציבור שבוע-שבועיים מוקדם יותר לא הייתה משכנעת אותם לחזור מסורם ולהתחסן.

מופרך ונבזי להאשים את בנט במתים הרבים במקום להודות שהוא קיבל החלטות הגיוניות וקשות ובזמן הראוי, עמד בלחצים להטיל הגבלות וסגרים, ניהל את המערכה בתבונה, באחריות, בשיקול דעת, והשכיל להתמודד עם הגל הרביעי בלי להפסיק את החיים. האם גם בציבור שלנו הכול עניין של נרטיבים, כל שקר יכול להיות מוצג כאמת וכול תסכול מכישלון פוליטי מצדיק רצח אופי ועלילת דם?!

 

 

 

2 תגובות:

  1. כבר עיפנו מהשימוש בקורונה כנשק פוליטי.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק