יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

זה "האביב הערבי", טמבל!

 זו לא אינתיפאדה, וזה לא על רקע זכות השיבה, מדינה פלשתינאית,  קיפוח, כיבוש וכו'. אלה רוחות ה"ג'יהאד" המוסלמי הכלל-עולמי שמהווה תהליך כלל-עולמי ומונע ממקורות אנרגיה היסטורית שנמצאים הרבה מעבר למה שנקרא "הבעיה הפלשתינאית" או אפילו "הסכסוך הערבי-ישראלי". "המשחק של אוסלו" – אם נקרא כך למקבילית הכוחות המוכרת – כנראה נגמר.




ממש מדהים. מכל הפרשנים שמנסים להסביר את המתחולל ברחובותינו בימים אלה, לפחות אלה שאני קראתי או שמעתי (למעט הטלוויזיה בה אינני צופה), עדיין לא זכיתי לפגוש אפילו אחד* שמעריך, או מעלה את האפשרות, שהמרד הערבי המתחולל סביבנו הוא גל הדף של התהליך המכונה "האביב הערבי". אבל נראה שזהו בדיוק העניין. כן, הקטסטרופה המתחוללת במזה"ת בשנים האחרונות כבר כאן. עכשיו היא הגיעה גם אלינו. זהו ההסבר היסודי למתחולל ברחובותינו בימים אלה.

זו לא אינתיפאדה, וזה לא על רקע זכות השיבה, מדינה פלשתינאית, קיפוח, כיבוש, או כל סיפור מופרך אחר שהתרגלנו לשמוע כבר עשרות שנים. זה הרבה מעבר לכך. אלו רוחות ה"ג'יהאד" המוסלמי הכלל-עולמי, שמלהיטות את הרוחות, שמלהיבות את "המפגע הבודד" ומוציאות אותו מדעתו. זוהי משיחיות השקר של האיסלם הקיצוני שמהווה תהליך כלל-עולמי ומונעת ממקורות אנרגיה היסטורית שנמצאים הרבה מעבר למה שנקרא "הבעיה הפלשתינאית" או אפילו "הסכסוך הערבי-ישראלי". זה לא בא מאבו-מאזן, למרות שגם הוא מתפרנס מהסתה ואיננו יכול להרשות לעצמו להפסיק אותה. המרד הערבי הזה מאיים גם עליו ומכוון בעקיפין גם נגדו. גולם ההסתה קם על יוצרו.

"הערבים שלנו" – משני צדי הקו הירוק – צופים כבר כמה שנים באמצעות הטלוויזיה והרשתות החברתיות במתחולל סביבנו במזה"ת – באלימות, ברצח, בזוועות, בדם הניגר – ועיניהם כלות. ריח הדם עולה באפם של חלק מהם והם מתקשים לכבוש את יצרם. גם הם קיבלו תיאבון ורוצים להיות "גיבורים". שהידים. ממש כמו אנשי דאע"ש. אותה רוח הרסנית המקבצת לסוריה ולעיראק עשרות אלפי ערבים ומוסלמים, מכל העולם, כולל מאירופה; אותה "בשורת" חידוש ימי האיסלם כקדם, אותה ההתלהבות החולנית של ה"גיאהד עולמי", היא היא שמניעה את גל הטרור האחרון. מעידות על כך העממיות של המהומות – "המפגע הבודד" – כמו גם הספונטניות ברמת הביצוע (למרות שברור שיש מי שמסית ודוחף מאחורי הקלעים).

 נגמר המשחק של אוסלו


במשך עשרים שנה, מאז הסכמי אוסלו, הכרנו מקבילית כוחות מסוימת שבתוכה התחולל המשחק. ישראל, הרשות הפלשתינאית, האיחוד האירופי וארה"ב. בהמשך הצטרף למשחק גם "החמאס" אבל כמשתתף נוסף שלא פרץ את גבולותיו.

במקבילית הכוחות הזו היה לכל צד אינטרס, וכל צד שיחק עם קלפיו. אבל בשנים האחרונות נהיה ברור שהמשחק תקוע. לא לבלוע ולא להקיא. מבוי סתום של ממש. אף אחד מן הצדדים לא הצליח להכריע את האחרים.

עכשיו הופיע כוח חדש – הגיאהד העולמי. הוא מופיע אמנם בלבוש, במסכה, של "המאבק הפלשתינאי" או "אל אקצה", אבל הוא מהווה הופעה של כוחות ומניעים ששורשם הרבה מעבר למקבילית הכוחות המקומיים שהכרנו במשחק הזה עד עתה.

"המשחק של אוסלו" – אם נקרא כך למקבילית הכוחות המוכרת – נגמר. כוח חדש, בסדר גודל עולמי, לא מקומי או אזורי – הג'יאהד העולמי – פוצץ אותו. המשחק הזה, הסדר הזה, שבמסגרתו אנו משחקים כבר עשרים שנה, מתפרק עכשיו.

איום על הרשות


גל הטרור הזה מהווה אמנם בעיה לישראל אבל בעיקר במובן הפסיכולוגי. מבחינת המחיר בנפשות, הרוגים ופצועים, הוא איננו בסדר גודל רב יותר מאשר תאונות הדרכים ברחובותינו, ואף אחד לא מעלה על דעתו להפסיק את תנועת המכוניות.

לאבו מאזן ו"לרשות הפלשתינאית" לעומת זאת, זהו איום ממשי. הגל הזה נובע מרוח אחרת מאשר "הבעיה הפלשתינאית" ויש לו סדר יום ואינטרסים שונים. הוא מכוון כנגד הרשות לא פחות מאשר כנגד ישראל. הוא עולמי - לא מקומי. הוא מוסלמי -  לא לאומי. רוחו היא רוח של מהפכה, של מרידה בסדר הישן. לא במקרה מנסים אבו מאזן ועוזריו להרגיע אותו. הם מבינים היטב שהרשות הפלשתינאית כולה עומדת להתפרק מעוצמתה של ההתפרצות. כבר עכשיו הם לא מצליחים לעצור אותה. אם ימשך הגל הזה, הקורבן הראשון שלו תהיה הרשות. לכן גם לא בלתי נמנע שנתחיל לראות אותה מנסה לעצור אותו מה שעשוי לחולל מאבקים פנימיים בתוך הציבור הערבי. רמז לכך ניתן לראות בחילוקי הדעות בתוך הציבור הערבי בישראל – ובין מנהיגיו הפוליטיים – שחלקו שואף לשמר את הסדר הישן, הסדר של אוסלו, ונאמן לרשות ולאבו-מאזן, וחלקו השני שואף לאג'נדה איסלמית קיצונית ומהפכנית. לא בלתי נמנע שאנו עדים לימיה האחרונים של הרשות הפלשתינאית.

לנו, לישראל, לא תהיה ברירה. נאלץ לעבור מבלימת אוסלו – להכרעה. לחלל שיוותר אחרי נפילת הרשות נצטרך אנחנו להיכנס ולמלא אותו. לא נוכל להותיר אותו לכוחות הג'יאהד העולמי. בעל כורחנו, נרצה או לא, נצטרך לפתור אחת ולתמיד את יומרת "המדינה הפלשתינאית".

* הבוקר (15.10.15) ראיתי ניתוח דומה אצל דר' גיא בכור.  כאן: http://gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=3250
* הבוקר (16.10.15) הובא לתשומת ליבי מאמר נוסף, "זה גיהאד, טיפשון", דר' מרדכי קידר שהופיע באתר ערוץ 7 ב- 4.10.15. כאן: http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/14012. וראו שם הערה שלי, על הדמיון בניתוח וגם על השוני.  


















5 תגובות:

  1. הקטסטרופה המתחוללת במזה"ת בשנים האחרונות הגיעה גם אלינו. היא כבר כאן. זהו פשר מתחולל ברחובותינו בימים אלה. "המשחק של אוסלו", אם נקרא כך למקבילית הכוחות המוכרת – נגמר. כוח חדש, בסדר גודל עולמי, לא מקומי – הג'יאהד העולמי – פרץ ופוצץ אותו והוא מתפרק עכשיו מול עינינו.

    השבמחק
  2. מוטי, שמעת שם כזה - לב גומילוב?
    היה איש רוח כזה ברוסיה במאה העשרים.
    הוא בעל תורת הפסיאונריות. הוא טוען שכל כמה זמן עובר קו הפסיאונריות (תחיה) באזור גאוגרפי מסוים וגורם לאתנוס הנמצא באזור להתעורר. (אולי משהו דומה למה שאנו קוראים "השופר הגדול")
    אחד מתלמידיו טוען שכרגע מתעורר סופר-אתנוס המוסלמי בעולם שהתגבש במשך כמה מאות שנים.
    הוא רואה שההנהגה הישראלית הנוכחית לא מזהה את הבעיה ולא יודעת איך להתמודד איתה. הוא מציע להקים קרן להצלת ישראל.
    מסקנתו דומה לשלך - שזו תופעה עולמית, ואנשי הסופר-אתנוס הזה מקבלים עכשיו השראה חזקה מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. מיכאל, מעניין. אנסה למצוא חומר. תודה.

      מחק
  3. כיצד נצליח למנוע את זה כשנכריע בנושא יהודה שומרון ועזה?

    השבמחק
  4. בסופו של תהליך זה עומד להפיל את אבו-מאזן ואת הרשות, כפי שנפלו "המשטרים הישנים", הלאומיים (כביכול) במזה"ת. תהליך כזה: א. ישנה את ההתייחסות הבינלאומית ל"בעיה הפלשתינאית", ו-ב', לא יותיר לנו ברירה אלא למלא את החלל ולהכריע. מדינית. כרגע לממשלת ישראל אין אומץ להכריע. היא תימצא עצמה נאלצת, וגם משוחררת יותר מבחינה בינלאומית.
    אגב, נאום אבו-מאזן מאתמול, הוא הודאה שהתהליך גדול ממנו, ומסכן אותו, ושאין לו ברירה אלא להצטרף בכדי להימנע מלצאת נגדו, בבחינת אם אינך יכול לעמוד נגדו - הצטרף אליו. זהו פשר "השינוי" בעמדתו (בתחילת השבוע הוא ניסה כאילו להרגיע), ששמעתי היום פרשנים ברשת ב' מנסים לסביר אותו - כמובן, בדרכם העלובה.

    השבמחק