יום שלישי, 21 בינואר 2014

נתניהו, Yes, we can

נראה, נתניהו, שאיבדת את האמון בעם ישראל; שאתה חושב שהסכם מדיני הוא אסון ביטחוני, מדיני וערכי, אבל אינך מאמין שישנם לעם הזה כוחות לומר "לא" לעולם כולו ולשלם את המחיר הנדרש



בס"ד                                                                                              כ' בשבט, תשע"ד  


לכבוד

ראש ממשלתנו

מר בנימין נתניהו

אין לנו צל של ספק שאתה מבין היטב את הסכנות הביטחוניות והמדיניות שכרוכות בהקמת מדינה פלשתינאית בשטחי ארץ ישראל. התנהלותך הקפדנית במשא ומתן המדיני המתרחש בימים אלה, גם אם היא לא ידועה לנו במלוא היקפה, מעידה על כך. מתוך ידיעתנו מהי המסורת הציונית הספציפית שעל פיה חונכת בבית אביך, אין לנו ספק שאתה גם מבין את משמעותה הערכית של התכחשותו של עם ישראל לארץ ישראל, משמעות הכרוכה בהסכמה להקמת מדינה שכזו.
כשאנו שואלים את עצמנו, מה אם כן גורם לך להיכנס למשא ומתן שכזה, ולא לעמוד נחוש נגד מערכת הלחצים המופעלת עליך מבית ומחוץ; מה גורם לך לחשוב שאין לך ברירה אלא להיכנע ולקבל תכתיב אמריקאי שאתה לא באמת מאמין בו, גם אם אתה מאמין שתוכל לעשות זאת בתנאים הטובים ביותר למדינת ישראל, אנו מוצאים לשאלה זו רק תשובה אחת – אינך מאמין בכוחו של העם.
נראה, ראש ממשלתנו, שאיבדת את האמון בעם ישראל. נראה שאתה חושב שהסכם מדיני הוא אסון ביטחוני, מדיני וערכי, אבל אינך מאמין שלעם הזה ישנם כוחות לומר "לא" לעולם כולו ולשלם את המחיר הנדרש.

אבל דברים שרואים מכאן, מר נתניהו, מתוך השורות של "עמך" ישראל, לא רואים משם – ממשרד ראש הממשלה. כי משם הקשר העיקרי שלך עם העם עובר דרך מסננת של תקשורת מגויסת המשקפת את עמדתו של ציבור מסוים מאד, שאינו מבטא את הרוב היהודי, ואינו מהווה יותר מכ-20% מאזרחיה היהודים של המדינה. 
וישנה עוד סיבה מהותית המטשטשת את הראיה משם, והיא הקושי לגרד קצת את פני השטח ולהעמיק להתבונן מעבר לשכבה החיצונית של תודעת הציבור – זו המעוצבת על ידי ערוץ 2 ועיתון "ידיעות אחרונות" – ולגלות את הבריאות השורשית של העם הזה. בכדי לראות שיקוף רנטגן כזה, יש להיות חמוש במבט אמוני, מבט של תורת ישראל.
במבט כזה רואים היטב שלא במקרה הוציא העם הזה לפועל בדורות האחרונים את המהפכה הציונית. ממבט כזה רואים שהעם הזה מלא כוחות, אמונה, עוצמה, חיוניות, מסירות נפש ובריאות חיים. המהלך של שיבת ציון, שהגשים העם בדורות האחרונים, לא חשף אפילו את קצה קציהם של מאגרי כוחותיו. אבל כמו תלמיד, שצריך שהמורה יאמין בכוחותיו על מנת שיוכל להוציא אותם לפועל, כך זקוק העם הזה למנהיג שיוביל אותו להתמודדות אמיצה עם כל האתגרים הניצבים בפניו. "אין אתה יכול לעמוד על אופייה של אומה זו, נתבעים לעגל ונותנים, נתבעים למשכן ונותנים" (ילקוט שמעוני, פרשת תרומה, שס"ח).

גם היום, נתניהו, העם הזה יכול. לו שאלת אותנו האם יכולים אנחנו לעמוד איתן מול מערכת הלחצים, לזקוף את קומתנו ולתמוך במדיניות עצמאית נחושה ואחראית – ביטחונית, מדינית וערכית – היינו עונים לך, (כמעט) כולנו –yes, we can . אדרבא, יכולים אנו, וגם אתה יכול, אם רק תשוב להאמין בעם הזה.
אגב, הסלוגן הזה – Yes, we can – אומץ כידוע על ידי אובמה, לצרכיו הפוליטיים השטוחים, ובמובן מסוים משחק היום כנגדנו. אבל מקורו של הסלוגן בקודש, בין היתר ב"אם תרצו אין זו אגדה", של הרצל. ראוי להחזירו למקורו ולהשתמש בו, והפעם גם כנשק נגד אלה המתחזים לאוהבינו.

וכשאנו מצפים ממך, מר נתניהו, לומר "לא" לאמריקה, איננו מתכוונים ל"לא" מתחמק ומתחכם שתולה עצמו באחרים; אנחנו מתכוונים ל"לא" זקוף-קומה נחוש ובטוח בעצמו, "לא" הנובע מעומק הנפש הישראלית, מעומק הזהות וההיסטוריה הישראלית; "לא" שהוא "כן" גדול מאין כמוהו; "לא" כזה שיהדהד מסוף העולם ועד סופו וישים אחת ולתמיד קץ לניסיונם של העמים להשיב אחור את תחיית עם ישראל בארצו.
כן, נתניהו, אנחנו יכולים, וגם אתה יכול ואם רק תיקרא לנו, נתייצב מאחוריך. אם תתבע מהעם הזה לעמוד באתגר, לא רק שתקנה את לבבו, אלא גם את עולמך, ובל יתקיימו גם בך דברי שמואל לשאול - "קרע ה' את ממלכות ישראל מעליך היום ונתנה לרעך הטוב ממך (שמואל א, טו, כח)".      

מוטי קרפל



7 תגובות:

  1. לפי דעתי המכתב מחטיא את הנקודה המרכזית.
    הנקודה המרכזית היא סחיטה באיומים.
    נתניהו נלחץ ונסחט באיומים. זה המתווה שנקטו בו בכל פעם שרצו שיהודים יעקרו יהודים או משהו יהודי.
    כל הגירוש רצוף מעשי סחיטה, החל מאריק שרון וכלה ברב אבינר וברב עאמר ודרך המסלולים הצה"ליים הדורשים התנדבות או קבע.
    מסקנה, מישהו יודע על נתניהו דבר אחד או שניים וזה, בצירוף לרוח נכיאה לגבי שייכות א"י לעם היהודי, מכתיב את צעדיו.
    הכל מתוזמר והסטייט דיפארטמנט שאף פעם לא רצה שתהיה כאן מדינה יהודית, מושך בחוטים מלמעלה בסיוע ה-CIA.

    השבמחק
  2. מוטי מכובדי,
    צר לי לכתוב לך כי אתה עושה במאמר הזה מספר שגיאות עקרוניות.
    א. אין לך כל יכולת וחמור מכך, אין לך רשות לדבר בשם עם ישראל ועוד להבטיח בשמו דברים שראש הממשלה אמור להתבסס עליהם בהחלטותיו. מי כמוך יודע עד כמה העם הזה הפכפך.
    ב. איזו חלופה אתה מציע לראש הממשלה במקום השיחות? לסרב להן? וכי לא עדיף פי אלף לנהל מול אובמה קרי והשמאל הישראלי פיליבסטר ניצחי?
    ג. אתה שופט הכל לפי הפילוסופיה הקשוחה של בן דוב שבטוח כי היא צודקת בעיקרון. אך לא תמיד היא מספיק גמישה בכדי לענות על צרכים דיפלומטיים חיוניים.
    ד. אני קורא עכשיו את ספרו של ד"ר יובל אוחנה-ארנון. בעמוד 167-168 מסופר של על מאמציו הפטטיים של הפציפיסט הרב יהודה לאון מגנס להביא לשלום בין יהודים לערבים כאשר מולו ישב אוהב השלום הידוע המופתי חאג' אמין אל חוסיני. אם מגנס לא הצליח ואהוד ברק לא הצליח ואולמרט לא הצליח גם ציפורע לא תצליח. (דרך אגב, שלחתי היום את הקטע הזה למדור דעות בערוץ 7 ולידידי אהוד בן עזר.)
    ה. אתה והימין הקיצוני בקוצר אמונתכם ובקוצר ראייתכם, הופכים את נתניהו לאויב במקום לתמוך בו ולהפכו לאוהב. האויב האמיתי שלכם הוא השמאל היהודי ונגדו צריך לנהל מלחת חורמה בחכמה ובתבונה.נסה לשים לפחות פעם אחת את עצמך במקומו ואז נראה אילו עצות תיעץ לעצמך.
    אלכס לכיש.

    השבמחק
    תשובות
    1. חורים באמונה יוצרים חורים בריבונות.

      מחק
    2. חורים בהבנת הכוונה של המכתב ועומק דברו יוצר אנטגוניזם מיותר

      מחק
    3. הפוסל במומו פוסל

      מחק
  3. מאמר מצויין שמתאר את ה"לבה" האמונית הזורמת בעורקי העם הזה ומחכה כבר לעלות ולהיתפרץ .
    אנחנו לא צרכים להתנצל על סירוב לדון בחלקי מולדת .תמורת מה? שקרים שכול העם הזה יודע אותם. כדי לקנות זמן ולהיתחנף לאומות העולם ?או תמורת סיוע כספי מארה"ב .?הדיפלומטיה הטובה ביותר היא האמת כפי שמוטי ביטא אותה במאמר.

    השבמחק
  4. כבר היינו בסרט הזה

    "רגע לפני הגירוש: הרב מנחם פרוש פונה בלב מורתח "חזור בך!"

    זה לא חוסר האומץ של נתניהו אלא חוסר התודעה הנדרשת של הציונות הלאומית
    ולגבי ה"גיבוי" של עם ישראל - האם רוב העם לא בחר בשרון גם אחרי הגירוש?

    השבמחק