יום שישי, 27 בדצמבר 2013

אל תתאבדו לנו


קידום האג'נדה ההומולסבית על ידי החוגים הליברלים בישראל הוא קידום פרויקט של התאבדות קולקטיבית מתוחכמת. חבל. אנחנו זקוקים לכם. בריאים.


בס"ד                                                  
                                              (פורסם בעיתון "מקור ראשון" בערב שבת, כ"ד טבת, תשע"ד (27.12.13))

לפני כמעט עשרים שנה, ראיינה אותי העיתונאית סימה קדמון לעיתונה דאז, "מעריב", בענייני מתנחלים, אוסלו, וגם יחסי דתיים-חילונים. בסיום השיחה, בעודנו קמים מכיסאותינו, שאלה אגב אורחא: "מה יהיה?". "תיראי", עניתי לה, "יש לי חבר תל אביבי טוב, חילוני. לו יש שני ילדים, לי יש שמונה. לו יהיו ארבע נכדים, לי יהיו ששים וארבעה. זה מה שיהיה." קדמון נדהמה. היא קלטה את האופן הזה של העמדת העובדות במלוא משמעותו ואף נתנה לו מקום מרכזי בכתבה המודפסת.
כיום מסתבר שהערכת המצב דאז היתה נכונה, אבל אני חייב להודות שגורם אחד לא לקחתי אז בחשבון – התפשטות האג'נדה ההומולסבית. לו הייתי מעריך אז את עוצמת התפשטותה של הלגיטימציה לתופעה, לא הייתי מדבר על יחס של 4:64 בקצב ההתרבות, אלא על יחס של, אולי, 2:64.
אין הכרח לקבל את עמדתה של מסורת ישראל ביחס לתופעה; מספיק להתבונן במשמעותה במונחים דרויניסטיים. חברה שהופכת את ההומולסביות לתופעה נאורה, מתקדמת, ערכית ולגיטימית, גוזרת על עצמה מיתה. חברה הומולסבית היא חברה שאין לה דור המשך, חברה מתאבדת, חברה שאין לה עתיד. (ופתרונות מלאכותיים של אימוץ או פונדקאות וכדומה אינם פותרים את הבעיה). אמנם אירוני הדבר שדווקא מפלגת "יש עתיד" מקדמת את ההתאבדות הקולקטיבית הזו, אבל למדנו כבר לקרוא את מכבסת המילים של השיח הישראלי משמאל לימין. הכל הפוך.
לפי מקורות תורניים, כנראה שיש לתופעה בסיס אובייקטיבי, גנטי או פסיכולוגי, אבל הוא חל רק על שברירי אחוזים מהאוכלוסייה. כשהיא חורגת מכך, ומתפשטת כתופעה חברתית ומוסרית ואף זוכה ללגיטימציה, קידום ואפילו אידיאליזציה, הרי שכל בר דעת מבין שחברה שזו מערכת ערכיה – החוגים הליברליים בישראל במקרה זה – כורתת את הענף עליו היא יושבת ועומדת להעלם, פיזית וביולוגית, תוך דור אחד לכל היותר.

הרס עצמי


תורת ישראל מקדשת את החיים. קדושת החיים, לא רק של הפרט, ולא רק של העם – נצח ישראל, התמדתו בזהותו ההיסטורית ודבקותו בייעודו המקורי – אלא גם קדושתם של החיים כשלעצמם, הם תמצית תורת העם הזה. ריבונו של עולם הוא מקור החיים, ודבקותנו בו, כפרטים וכאומה, היא דבקותנו בהמשכת החיים והענקתם, מדור לדור, לנצח נצחים. החיים הם גילוי אלוקי ומכאן קדושתם. אידיאולוגיה או מערכת ערכים שדוגלת בהפסקת זרימת החיים מדור לדור, מעידה על חולי מוסרי, על ייאוש מהחיים ועל שנאתם.
חברות ותרבויות נולדות מתפתחות ונעלמות. מנגנון של הרס עצמי, פועל בעולם האנושי ממש כמו בטבע. ההומולסביות, כתופעה אובייקטיבית, היא מנגנון מתוחכם של הרס עצמי, בממד הפרטי כמו בזה הציבורי. החלטה מפורשת, גם אם לא מודעת, שאין טעם להמשיך סוג זה של חיים.
למרות ניסיונם של חוגים שונים, אפילו כאלה של חובשי כיפות, ל"כבס" את התופעה, להקל בה ולראות בה דבר מתקדם ונאור, תורת ישראל איננה מותירה שום מקום לספק באשר לעמדתה בעניין ומגדירה אותה במילה אחת, ברורה ובלתי ניתנת לפרשנות – תועבה. אין זו צרות מוחין, קטנות, אנכרוניזם או בערות חשוכה; זוהי האמת המוסרית הברורה: ההומולסביות היא צורה מתוחכמת של התאבדות וכתופעה חברתית היא התאבדות קולקטיבית – ההפך המוחלט מקדושת החיים.

העם זקוק לכם


החברה החילונית-ליברלית בישראל פיתחה ערכים רבים שחיוניים להמשך התפתחותנו כאומה בכלל, ולהמשך תחייתנו הלאומית בדורות אלה בפרט. בלי הערכים של חופש, חרות, פתיחות מחשבה, יצירתיות, ואפילו ערכים של מרידה במסגרות, כפירה במוסכמות, מהפכנות וחשיבה משוחררת ובלתי כבולה, בלי כל אלה לא נוכל להמשיך, ולכן חשוב לנו כל כך שהחוגים הנושאים את המורשת הזו לא יתאבדו לנו. אנחנו צריכים אתכם עצמכם; אנחנו זקוקים למסורת שפיתחתם עבור עם ישראל כולו. הערכים הללו, כשלעצמם, אינם סותרים את מסורת ישראל. אדרבא, הם מושרשים בעומקה. אבל כשלוקחים אותם בלי גבולות, נותנים להם להתפרץ בצורה בלתי מבוקרת ומביאים אותם "אד אבסורדום" – הופכים אותם מערכים בריאים, חיוניים ומפריחי חיים, לערכים הרסניים.
החברה הישראלית בכללותה נפגעת אמנם מתופעת ההתאבדות הקולקטיבית הזו, אבל תדע להחזיק מעמד. מסה מספיקה מתוכה, כשליש בערך, חי את מערכת הערכים המסורתית בהכרה מלאה. עוד שליש לפחות, שנגדיר אותו כמסורתי, בריא ומושרש דיו ולא צפוי – ככלל – לאמץ את ערכי ההרסנות הללו, למרות חשיפתו למכבש התקשורתי והפוליטי המנסה לקדמם; הבעיה היא בציבור הנותר, המיעוט החילוני-ליברלי, שלא יהיה לו המשך בעם ישראל. נכון אמנם שהערכים שהוא יצר הפכו זה מכבר לנחלת הכלל, ויהיה להם המשך גם בלעדיו, אבל קיים הבדל משמעותי בין איכותו של ההעתק לבין זו של המקור. יתר על כן: הנשמות הישראליות הללו, שהיו בדורות האחרונים הכוח המניע, המוביל, המחדש והיוצר, של התחיה – נשמות עמוסות כישרון, פתיחות יצרתיות ועוד מעלות רבות וטובות – תהיינה חסרות לעם הזה בהמשך.

העם הזה זקוק לכם. אל תתאבדו לנו.   


      

6 תגובות:

  1. אתה מניח כמובן את הפגע על מפתן דלתו של האחר
    התופעה ההומו לסבית חוצה גבולות ועוברת גם לראשים נושאי כיפה

    המצב בו היום הזיווגים נעשים קשים יותר ויותר
    ואנשים לא הולכים בתלם הישן שאמר בן 18 לחופה
    אלא מנסים להפתח אל העולם ללמוד לעבוד לעשות קריירה או דרך ביטוי עצמית אחרת
    מביא את מערכות הקשר בו יש הרבה בנות ובנים שמוצאים את עצמם רווקים
    בגילאים שכבר הם לא הגיל האטרקטיבי, ומאחר ואנשים הם בשר ודם
    נוצרים מירב האפשרויות של החיבורים

    לבת בעולם החרדי קל יותר להתחבר לבת ,
    ובן מעצם היותו מבודד בגלל חוקי נגיעה מבנות יש יותר השפעה בכיוון השני
    תורמים לכך הפתיחות הכללית בחברה ועליית קרנם של הלהטבים

    לכן אני לא רואה את זה פוגע רק בחברה הירודה "החילונים"
    להפך אני צופה שזה יוריד את היחס מ 4/64 אולי ל 4/32

    השבמחק
  2. יש שאלה גדולה, והיא לא פתורה אצלי - על איזה הומוסקסואליות אתה מדבר - כי יש שני סוגים לגמרי שונים של הומוסקסואליות - הומוסקסואליות פרטית והומוסקסואליות כאג'נדה ציבורית. הסוג הראשון אומר "קול ברמה נשמע - נהי בכי תמרורים - רחל מבכה את בניה ... כה אמר ה' - מנעי קולך מבכי ועיניך מדמעה ... ושבו בנים לגבולם - וגם אנחנו חלק מהבנים של עם ישראל ותפסיקו להפלות אותנו ולדפוק אותנו". הסוג השני אומר - "דפקתם אותנו והפלתם אותנו כל כך הרבה שאנחנו כל כך מעוצבנים שהפכנו את משימת חיינו להמיר גם אתכם הסטרייטים".

    לסוג הראשון (למשל ידידי הגאה אמיר אוחנה) אני אומר "אל תתביישו לעולם במה שאתם. בנים אתם לה' אלוהיכם בדיוק כמו כל אחד אחר בעם ישראל". לסוג השני אני אומר "לכו קיבינימט - הזכות שלי להיות סטרייט היא בדיוק כמו הזכות שלכם להיות הומואים".

    אם אתה חד עין - תבחין שכתבתי לך את התגובה הזאת בשבת. ללמדך שאנחנו דומים (מנהיגות יהודית וכאלה) ובכל זאת שונים. אני לא פוסל אותך, למה אתה פוסל אותי? יותר מזה - אתה אומר שאנחנו צריכים את הליברלים, ואני אומר שאנחנו צריכים את כולם - כולל הגאים הלאומיים שלנו. אצלי זה מוטו "ציון קוראת לכל בניה, וכל בניה באים בריצה".

    השבמחק
  3. מוטי קרפל חותם את דבריו במילים "העם זקוק לכם אל תתאבדו לנו". בחירת מילים מעניינת מאוד. מכוון שבאופן פרדוקסלי דבריו של קרפל יכולים אשכרה לעודד התאבדות של מי שגילה והבין שהוא הומו או שהיא גלתה שהיא לסבית. הרי מה עולה מדבריו של קרפל-עצם חייהם של הומואים ולסביות מאיים על שלום החברה היהודית בעולם.
    אז כדאי שמי שמאיים על שלום החברה היהודית-ליטול את חייו.

    בוא נפרק רגע את הכותרת המאיימת ששמה "אג'נדה הומו-לסבית" ממה נבהלים פה כול כך. מעצם זה שיש הומואים ולסביות בחברה היהודית? הרי תמיד היו ותמיד יהיו, כך נבראנו ע"י אלוקים, כך נוצרנו וזאת הנשמה שהוא נפך בנו. בעצם זה שאתה בא בטענות כלפי הומואים, אתה בא בעצם בטענות לרבש"ע, לא יודע אבל זה נשמע לי פשוט דברי כפירה לבוא אליו בטענות כאלו.
    עכשיו אנחנו חיים במציאות של מדינה שהיא גם דמוקרטית וגם יהודית. קידום אג'נדה של שיוויון זכויות מתכתב ובא ביחד עם שני הרגליים של המדינה הזאת. כן גם היהודית וכמובן עם זאת הדמוקרטית.
    עם הרגל הדמוקרטית זה קל-אנחנו משרתים איתכם כתף אל כתף בצבא, עובדים איתכם בעבודות, הולכים איתכם לאוניברסיטה משלמים כמוכם מיסים משתתפים בשיוויון בנטל בכול תחום בחיים. ואפילו לא היינו משתתפים בנטל החברתי, חובת המדינה להכיר בקיומנו כאנשים, כזוגות, כאהבה לגיטימית שאינה מפריעה לאף אדם אחר לחיות את חייו.
    לגבי הרגל היהודית-יש פה עניין של פרשנות מחמירה מאוד של הדברים. יש מספיק רבנים שכבר כיום מבינים שכול מה שנדרש למעבר לעניין של הפסוק הפורש בספר ויקרא, זה עניין של פרשנות והחמרות. וכי מצינו שבחברה היהודית צריך כול הזמן ללכת על פי ההחמרות? הרי עצם הציונות הדתית היא מדרש עמוק וחסר תקדים אל מול החמרה החרדית. משמע-אתה מוטי קרפל עושה מעשה אינוס חרדי וכפית מחשבה וחמרה חרדית במי שמקל ממך. וזה בדיוק כמו שהחרדים מעוותים את פרוצפם בבוז אל מול הפרשנות הדתית לאומית.

    אג'נדה של שיוויון זכויות להומואים ולסביות אינה איום על החברה היהודית ואינה מאיימת על המשך קיומה. אפילו להפך היא עוזרת לבסס את היהדות כדבר אמיתי שיודע להכיל בתוכה את כולם. הנסיון להראות שקץ העולם יגיע אם ניתן להומואים האלו שיוויון זכויות הוא לא יותר מדמוגגית הפחדה זולה אשר מקומה לאלו שכבר אין להם תירוצים יותר כדי לתת לגיטימציה להומופוביה הפנימית שלהם.

    אשרינו שזכינו שבדור הזה יש התעוררות לשיוויון זכויות, אנחנו בדרך הנכונה. יש כבר הרבה זוגות של בני אותו המין שזוכים להמשכיות,ואף חלקם מגדלים את ילדיהם בתוך עולם התורה. אשרינו שזכינו שעל אף נסיונות לשים רגליים בתוך המחנה הדתי כלפי מי ששונה מכלל החברה נתקלים ברבנים ואנשי ציבור ובאזרחים פרטיים שכבר לא שותקים ויודעים להעמיד אנשים כמוך מוטי על טעותם ובורתם הגדולה.
    יהי רצון שתפקח את עיינך מוטי, ותראה את הטוב בקיומם של אלו השונים ממך.

    השבמחק
  4. סוף סוף מישהו שאומר את האמת!

    השבמחק
  5. היי אנונימי, למה להסתתר? יש את קבוצת "גאווה בליכוד". אתה יכול להצטרף ולהיות לאומי והומו גאה בגלוי (דרך הפייסבוק למשל). ודבר אחרון - לעולם אל תיתן למישהו להגיד לך שאתה פחות טוב מכל אחד אחר, אתה בדיוק כמו כולם.

    השבמחק
  6. מוטי

    מאמר מאתגר, אבל מצמצם את הנושא לבעייה דמוגרפית. אז אם כל זוג של דומים יאמץ 10 תינוקות או בטכניקות הפרייה מתוחכמות יביא ילדים ביולוגיים או חצי ביולוגיים אז כבר אין בעייה??!!

    לא כל צו אלוקי חייב בהכרח לעבור "תרגום" לשפה חילונית. התופעה של דרישת מעמד ערכי שווה להומולסביות כמו לאחותה הנורמטיבית היא ערעור על קיומם של חוקי חיים שניתנו מגבוה. מבחינה זאת הדרישה הזאת דומה לדרישה לאפשר המתות חסד גם בארץ. אם החיים שייכים לאדם שכל אחד יעשה איתם מה שהוא רוצה. אם הם פקדון צריכים לשמור עליהם לפי הנחיות המפקיד

    השבמחק