יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

שיחה: מקומו של הציבור הדתי לאומי במהפכה האמונית | 27 דקות | iCast

5 תגובות:

  1. מוטי, התשובה בגוף השאלה כמו שאומרים. כשמתחילים לדבר על "הציבור הדתי" ו"הציבור הלאומי" מתחילים לשכוח שמדובר באותו ציבור. החילונים והדתיים זאת חלוקה פשטנית ומכוערת. למה מה אני זבל בשבילך? אני הייתי לפני חמש שנים בראש השנה באומן, אני מכיר בעפ יותר פסוקים מרוב חבריי הדתיים, זה הופך אותי לדתי? אני לא מאמין באלוהים, אלא רק בטבע, באנושות ובעם ישראל, זה הופך אותי לחילוני? יש לי דיבור צפוף איתך, שלח לי סמס ל0528829604. אני חושב שאני רוצה להיות באחד השיעורים שלך על שב"ד. לא אוהב את הכיוון שלקחת אותו.

    השבמחק
  2. מוטי,
    נראה שהנמצאים בשיעור מדברים שפה אחרת לגמרי... שווה לפרסם את השיעורים שלך בצורה רחבה יותר ע"מ להגיע לציבור שמדבר בשפה משותפת.
    לגבי מהות העניין - נדמה לי שהציבור שיוביל את המהפכה הוא הציבור הנקרא מסורתי. כי הסרוגים מגלים צרות אופקים כ"כ מושרשת שקשה לעקור אותה. השיטה של "עוד דונם ועוד עז" נכנסה כ"כ עמוק בתודעה, שייקח זמן לפתוח את הראש.
    כנראה, הציבור "החילוני" נושא מסורת של חשיבה ביקורתית ורחבה הרבה יותר. לכן אלה שנמצאים באמצע - בין ערכי הגאולה לבין הראייה הכוללת - יוכלו לקדם את העניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1.לא הבנתי את כוונתך באשר לנמצאים בשיעור.
      2.שים לב שלא דובר על הציבור הדתי לאומי כמוביל, אלא כמצטרף.

      מחק
    2. 1. לפי השאלות היה נראה שהשואלים אינם מבינים אותך. אתה מביא את הנוכחות בצה"ל כדוגמה וסימן מובהק להתקדמות להנהגה, בעוד שהנמצאים מבינים אותה כאפשרות תפיסת השלטון.
      2. חבל שאתה לא מעלה ברשת את המשך השיעורים. בתקווה שהמשכת לתת את השיעורים, חבל שההקלטות לא מגיעות למאזינים. בעבר הורדתי בבת אחת 3 הקלתות ושמעתי אותן תוך 3 ימים בדרך לעבודה וחזרה.

      מחק
  3. 1. אתה צודק. כך נטו השומעים להבין. אבל נראה לי שהבהרתי את הנקודה.
    2. אנחנו ממשיכים להעלות את השעורים. הדברים הללו היו במסגרת שיעורים על שב"ד. הם מועלים לרשת. ראה קישור כאן בבלוג. ונביא עוד קישורים בהמשך. (כבר ישנם שם שיעורים נוספים)

    השבמחק