הוספנו עוד שבעה שעורים חדשים.
מתוך הספר "גאולת ישראל במשבר המדינה".
באתר כתבי שב"ד.
בנושאים:
- הקבעון הסוציולוגי בשנות החמישים.
- הקבעון הסוציולוגי + דווקא שמעון פרס מקדם את הגאולה.
- חוסר הבטחון הכלכלי והצבאי נובע מחוסר בטחון מוסרי-רוחני.
- שב"ד מנבא את מלחמת ששת הימים.
- מהותו של הסכסוך במזרח התיכון - הערבים ישלימו איתנו כשנחזור לעצמנו.
- התרבות הישראלית בצומת דרכים.
- גם גבול הירדן איננו מספק את הצרכים הגיאופוליטיים שלנו.
(שימו לב שישנה באתר אפשרות לפתוח את הטקסטים הרלוונטים).
הכתובת:
http://shabtaybendov.wordpress.com/%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/
מתוך הספר "גאולת ישראל במשבר המדינה".
באתר כתבי שב"ד.
בנושאים:
- הקבעון הסוציולוגי בשנות החמישים.
- הקבעון הסוציולוגי + דווקא שמעון פרס מקדם את הגאולה.
- חוסר הבטחון הכלכלי והצבאי נובע מחוסר בטחון מוסרי-רוחני.
- שב"ד מנבא את מלחמת ששת הימים.
- מהותו של הסכסוך במזרח התיכון - הערבים ישלימו איתנו כשנחזור לעצמנו.
- התרבות הישראלית בצומת דרכים.
- גם גבול הירדן איננו מספק את הצרכים הגיאופוליטיים שלנו.
(שימו לב שישנה באתר אפשרות לפתוח את הטקסטים הרלוונטים).
הכתובת:
http://shabtaybendov.wordpress.com/%D7%A9%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/
שלום מוטי.
השבמחקלגבי המשפט: "אם יזדמן לו לעם השחרור בעל כורחו, אין ספק שיבזבזנו, כשם שמבזבז הוא מאד את השחרור החלקי שהשגנו לו כבר פעם."
איך שב"ד (או אתה) רואה את אפשרות המימוש של מה שהוחמץ בקום המדינה?
מה האלטרנטיבה שהייתה יכולה להתממש?
איך היה יכול העם להקים מלכות המלך המשיח במצבו דאז?
תודה.
מיכאל ברוק
שלום מיכאל.
השבמחקאענה לך מהסוף להתחלה.
שב"ד לא חושב שאפשר היה להקים את מלכות ישראל (זה בדרך כלל המושג בו הוא משתמש) במציאות ההיא. הוא מבין שזה תהליך רוחני-תרבותי-ערכי ארוך, ושאז, כמו עכשיו, זה עדיין לא בשל. הוא חושב שההחמצה היא שלא יצרנו מדינה שמכוונת כולה לחתירה להגשמת האידיאל הזה, שלא שמרנו על המתח האידיאליסטי של אותם ימים. לדעתו היינו בתוך מהלך מתפתח ומתקדם בשלבים של התבגרות לקראת גאולה שלמה, והמדינה, כפי שקמה - מערבית, אינדיבידואליסטית, חומרנית, דמוקרטית - היא משבר בתהליך ההתפתחות ההוא. מכאן שם ספרו: "גאולת ישראל במשבר המדינה". הקמת המדינה באופן שהוקמה היא משבר בהתפתחות תהליך הגאולה.
מה שהוחמץ אז, יתגשם, בדרך דיאלקטית, רצופה משברים התקדמויות, נסיגות ומאבקים אידאיים פנימיים - וזה פשר מה שקורה לנו בעשורים שמאז ששת הימים.
במשפט שציתת הוא מעריך שגם אם תתרחש מלחמה מהסוג של "ששת הימים", ובה נשחרר את הר הבית וכו' - בלי תודעה מכוונת, "במקרה" - זה יהיה רק שלב משברי נוסף, שבו תחשפנה החולשות הפרמננטיות של התפיסה הציונית בלבוש חדש. ואכן, זה בדיוק מה שקורה בימינו.