tag:blogger.com,1999:blog-2842268461001934717.post2293823060287352614..comments2023-09-21T10:35:08.178+03:00Comments on המהפכה האמונית : המעגל הדיאלקטי של "שיבת ציון"מוטי קרפלhttp://www.blogger.com/profile/07863890333707645851noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2842268461001934717.post-17051178020097288442017-05-04T20:44:02.014+03:002017-05-04T20:44:02.014+03:00אתה מנסה לשווא לאחוז את המקל משני קצוותיו. צד אחד,...אתה מנסה לשווא לאחוז את המקל משני קצוותיו. צד אחד, הליכה בהתאם למסורת אבותיך וצד שני התחדשות (רפורמה?). אלא שלא נראה שהמסורת מכילה בתוכה ד.נ.א של התחדשות אמיתית, אלא, היא מתנגדת לשינוי אמיתי. השינויים שכן מתרחשים במעבר של הדת מגלות לחרות מזכירים יותר תנועה לכוון של שבטיות ברברית קדמונית ולא קדמה אמיתית. אולם הטעות הבסיסית אם תנסה לנסח מהי אותה התחדשות שלה אתה עורג, תתקל בהתנגדות עזה מחד ומאידך Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2842268461001934717.post-69142514105075250542017-05-04T20:39:34.153+03:002017-05-04T20:39:34.153+03:00זו לא בדיוק פרשנות של הרב קוק. זה שב"ד, למרות...זו לא בדיוק פרשנות של הרב קוק. זה שב"ד, למרות שבסך הכול אלו ראיות קרובות מאד. שב"ד מוסיף מימד לתורת הרב קוק,ובניגוד לאחרון, את דבריו אני נוהג לבחון ולפעמים לבקר. תמיד יש מקום לזהירות, ויחד עם זאת, צריך גם לצאת מתוך איזו תפיסת עולם מגובשת, בכדי לפעול במציאות. כך שגם כשאני בטוח במשהו, אני נוהג לזכור שזה "בערבון מוגבל". לגבי התפיסה הזו ספציפית, כשאתה מסתכל על התהליכים, זה נראה מוטי קרפלhttps://www.blogger.com/profile/07863890333707645851noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2842268461001934717.post-8180984799316602902017-05-04T20:33:27.325+03:002017-05-04T20:33:27.325+03:00אין ספק שפרשנות ההיסטוריה של הרב קוק היא מבריקה, ...אין ספק שפרשנות ההיסטוריה של הרב קוק היא מבריקה, אפילו מרגשת. אבל איך אתה יכול להיות משוכנע שהיא נכונה? אין מקום ליותר זהירות?Anonymousnoreply@blogger.com